به گزارش مشرق، با توسعه بسترهای فروش آنلاین محصولات در فضای مجازی بسیاری از شهروندان به سمت خریدهای غیر حضوری رفته اند و از آنجایی که در این روش خرید به صورت آنلاین است بسته مشتریان به صورت مرسولههای پستی برایشان ارسال میشود.
اما گاهی اوقات ممکن است هنگام دریافت بستههای پستی با معیوب بودن جنس خریداری شده مواجه شویم که در اینجا به چگونگی شکایت از بسته معیوب پستی میپردازیم.
چنانچه در زمان تحویل بسته پستی توسط مأمور پست بسته بندی مرسوله پستی مخدوش شده یا پاره باشد، باید از جهات مختلف از بسته بندی عکس گرفت و سپس اقدام به باز کردن بسته پستی کرد و اگر محتویات داخل مرسوله آسیب دیده بود با مراجعه به سامانه ثبت شکایات شرکت پست، میتوان شکایت مربوطه را ثبت کرده و کدرهگیری دریافت کرد.
پس از شکایت شرکت پست حداکثر ظرف ۴۸ ساعت از طریق پیامک نتیجه شکایت را اطلاع رسانی خواهد کرد.
اگر بسته بندی مرسوله پستی سالم بود اما محتویات داخل بسته پستی صحیح و سالم نبود نمیتوان از اداره پست یا بیمه طلب خسارت کرد در این مواقع لازم است که به فرستنده مرسوله مراجعه و خسارت را از فرستنده مطالبه کرد.